2012. április 22., vasárnap

Első 3 hónapot összegző étrend

Nem sokkal január előtt pattant el az ér az agyamban és akartam mindennél jobban újratervezni az egész addigi életmódomat, mind edzés mind kajálás terén. Némileg sikerül is a projekt:), de igazán elmondható, hogy az első három hónap főként a tapasztalatszerzés ideje volt. Voltak ugyan elképzeléseim az egészséges táplálkozásról, kalória számításról, étkezés és fogyás összefüggéseiről, de mint azt már említettem, kb. kezdhettem mindent elölről. Egy dolgot ismertem az az Update rendszer volt. Írtam már, hogy 1 hónap után voltak félelmeim a termékekkel kapcsolatban, ez azért történt mert kételkedtem már és egyre többet olvastam. Nem egy elhanyagolható szempont, hogy ez az egész nem egy olcsó mulatság, így mikor úgy léptem ki az üzletből, hogy otthagytam súlyos pénzeket és kb. alig némi étellel, kissé átgondoltam a vásárlási szokásaimat. Elég is ebből..

Nem vagyok dietetikus, de igyekszem napról napra okosabban főzni, sütni, táplálkozni.
Igyekszem igazi táplálékot fogyasztani és megadni mindennap azt, amire a szervezetemnek igazán szüksége van. Ezt tartom szem előtt elsősorban. Második szempont, hogy a mennyisége, minősége igazodjon fogyáshoz és az edzésekhez. Harmadik szempontom, hogy élvezzem az étkezést, tehát az ízlésemre alakítom a recepteket és minden semmit mondó kajából a legtöbbet hozzam ki. Negyedik, de nagyon fontos számomra, hogy az étkezések minél olcsóbbak legyenek. Tehát megkeresem és ez még mindig hoz naponta új tapasztalatokat! a lehető legolcsóbb, de jó minőségű alapanyagokat.

Az alapelveimet ismeritek: Étkezéseim alapja.
http://pepuptalk.blogspot.com/2012/04/etkezeseim-alapja.html

1 hónap után rájöttem, hogy nagyon fontos lenne vezetnem egy étkezési naplót. Nem követtem semmilyen előírt diétát, magamnak akartam kitalálni az egész étkezést a fenti szempontok alapján és az alapelveimet figyelembe véve. Nem sietek sehová, nem érdekel a bikiniszezon..stb..így úgy döntöttem, hogy ha tetszik ha nem, ki kísérletezem és megtanulom (amihez sok idő is kell), hogyan és mi jó a szervezetemnek.

Jöjjön hát az első 3 hónap étkezéseit összegző, akár sok bakit is rejtő táblázatok, egy kis magyarázattal:

A táblázatokban felsorolt egységekből válogattam össze az étkezéseket, tehát amit olvashattok egy-egy táblában, azt természetesen nem mind együtt és egyszerre fogyasztottam el.


A reggelizés soha nem ment egyszerűen, de rávettem magam, hogy nagyjából azonos időben, mindenáron meg egyem az otthon előre elkészített reggelimet. A szervezetem idővel 1-2 hét megszokta és jócskán honorálta is ezt a kis támogatást:) energikusabbá váltam és nem lettem farkas éhes 10-12 óra körül. Az adagok 1-2 szelet a kenyérféléből, 3 szelet az abonettből, tojás max 2. virsli 2 db, felvágott 4 szelet, zöldség bármennyi, jólesésig, zabpehely, stb kis tálka.


Soha nem szabad kihagyni! itt a legjobb a gyümölcsfogyasztás és itt hasznosul a leginkább:) HA nem volt időm akkor jött a mandula és egyéb magvak. Az almafogyasztás itt esik számomra a legjobban.


Én mindig az ebédet várom a legjobban:), az egyik kedvenc kajálásom:)) az itt szereplő táplálékokból,  egy tál ételt képzeljetek el. Nem mindig, az elején többször lecsúszott egy kis desszert is az itt felsoroltakból egy egység.


Nem mondom ez is kifogott rajtam, de magamra kényszerítettem ezt az étkezést is:) mára már megköveteli a szervezetem, egyszerűen kihagyhatatlan étkezés az uzsonna, főleg, ha sportolni fogsz délután! Segített elkerülni a vacsorán gyakran fellépő falási rohamokat.

Ez a legszörnyűbb:( én még mindig élek halok a vacsinál.. most akkor legyen fehérjedús, ritkán legyen benne szénhidrát, az is okos és kevés. elmegyek edzeni, hazamegyek és kitudnám még máig fosztani a hűtőt:) régi rossz szokások mélyen belém égtek, most is kell a kaja meg a nasi. Erre fókuszálva, jött a tejbezabi, házi joghurt, túrókrémem, mint vacsi a la nature. Voltak esetek, mikor ebéd maradékot ettem: főzelék, leves, husi. kedvenceim itt a mozzarellás és mindenféle zöldségből saláták. A saláták, nálam mindig fűszer nélkül, sótlanul pici olivával készülnek, hagyom hogy a zöldségek íze domináljon. Egy idő után meg lehet szokni és már fel sem tűnik. Sikerült a nasit, kiiktatni, néha befigyelt a kis étcsoki (75%-os kakaó tartalom). 


EZ volt.... bizonyára nem tökéletes, jó esetben rám szól valaki, rosszabb esetben, ami ugye kevésbé kényelmes, magam jövök rá és tapasztalom, hogy elcsesztem.valamit pl. sokszor ettem étcsokit:)

Most nem írtam a kalóriákról, hogy  miből mennyit sem taglaltam ki. Ez egy összefoglalója annak amit áprilisig ettem. Az adagokra nagyon vigyáztam, sokszor méregettem is, pl. reggelinél zab, vacsinál azért egyszerűbb 1-2 db valami és a csomagoláson is ott van egyes termékeken, hogy hány gramm stb.. Fehérje turmix PEAK: tejjel vagy vízzel 30g.
Vitamin: napi 2 szem: PEAK, Mega A-Z. multivitamin.

Az, hogy hogyan néz ki nálam az adagolás hozzávetőlegesen már leírtam itt: http://pepuptalk.blogspot.com/2012/04/etkezeseim-alapja.html
Egyébként mindenkinek tudnia kell, hogy hány kcal-nál fogy és akkor miből mennyi az adagja egész napra leosztva. Ha nem tudod, mi a mérce, kell egy digitális konyhamérleg, és nem árt egy jó kalória táblázat sem. További segítségért nyugodtan fordulhattok hozzám is és ajánlok szívesen tőlem hozzáértőbbeket:) Nem akarom feleslegesen "osztani az észt". Nem is vagyok szakértő, de segítek amiben tudok.

Később írok a további étkezésekről, ettől a hónaptól sokkol jobban, okosabban igyekszem alakítani az étrendemet. Elhagytam az Update termék függőséget:), egyre inkább az egészséges, jó minőségű tápanyagok felé veszem az irányt, most talán csökkentem helyenként a mennyiséget, precízebben állítom össze a napi kajálást. Olvasok és olvasok főzök -sütök finomakat okosan, olcsón.
Tipp: sütőzacsi:)
A közeljövőben jövök még a témában..ez a bejegyzés most talán nekem szólt.. mivel összegeztem..a többi remélem már nektek is hasznosabb lesz:)
TIPP:
Ha még nem írsz naplót, a kajálásokról, edzésről most sem késő elkezdeni, saját magad elé teszel tükröt! nagyon jó önellenőrző  módszer! és végül: nem semmisülnek meg tök jó receptek és ötletek az idő múlásával:)))

Örülök minden információnak, tanácsnak továbbra is és amiket eddig Facen kaptam, azt nagyon köszönöm!!!

Kitartást! sok erőt!! kívánok mindenkinek..Mindig kérdezzetek és mindig adjátok tovább a tapasztalatot:)))
Norcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése