2013. március 24., vasárnap

Fitt-Muffin

Almás-fahéjas muffin
(12 db, 118 kcal/db)

Hozzávalók:
I.
20 dkg zabliszt
40g kisszemű zab
fél cs. sütőpor, késhegynyi szódabikarbóna
1 evk fahéj

II.
2 egész tojás
2 evk. xilit
1,5 dl tej melegítettem és bele tettem édesítő tablettát (8-10 szem)
1 evk. olaj
narancshéj reszelve

III: 2 db alma (kockára vágva és párolva)

Mind a két komponenst összedolgozzuk, majd a folyékony bázisút adagoljuk a liszteshez, amíg muffin állaga nem lesz (sűrűbb mint a palacsinta, hígabb mint a nokedli) ezt ki kell tapasztalni. Végén az a előpárolt almakockákat adjuk hozzá. Beletöltjük a muffin formákba.nekem 12 darabos formám van, sima nem szilikonos, ezért vajazom vékonya és lisztezem is. előmelegített sütőbe teszed, nagyon lassan, alacsony hőfokon sütöttem. Tűpróbával kell ellenőrizni kb. 15 perc múlva.

Csokis-kókuszos-rumos ízesítésű muffin 
(11 db, 138 kcal/db)

I.
100 g zabkorba
60 g aprószemű zab
1 teásk. sütőpor
1késh. szódabikarbóna
40 g kókuszreszelék
2 púpozott evk. jó minőségű kakaópor (én az Aldis kakaóport kedvelem)
2 evk. xilit
30 g vaníliás fehérjepor
2 evk. zabliszt
II.
2 egész tojás
1,5 dl tej melegítettem és bele tettem édesítő tablettát (8-10 szem)
1 dl natúr 0,1-es joghurt
3 kupak rum aroma
1 evk. olaj

A két komponenst összedolgozom, a lisztes bázishoz adagolom a folyékonyat. Lehet kóstolni is:)
Ha hígítani kell tejjel teszem, ha sűríteni pici liszttel.

A fent leírtak szerint kisütöm.

2 megjegyzés:

  1. Nekem volt szerencsém a Noirminator féle mind a két típusú muffin-hoz és nagyon finom,kellemes ízvilág- gasztronómiában volt részem. Hogy ha valaki a fent megadott recept alapján készíti arra ügyeljen hogy nem szabad sokat enni belőle mert a zab- nak puffasztó hatása van. Ezt csak a torkosság miatt jegyzem meg. De egyébként meg nagyon nehéz megállni, hogy ne tömje magát tele az ember ezekkel a páratlanul finom muffinokkal. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony ám! elég laktató, de csupa egészség, de mint semmiből ebből sem kell túlzásba esni:)))

      Törlés