2012. november 5., hétfő

My Body Evolution-Október



A szeptember és az október szintén egyhangún telt el. Főként tanulással, ünnepekkel így hosszú hétvégékkel. Ezek nekem főként a további zsírtalanításhoz nem jöttek jól. Azonban egy kicsit tudtam pihenni, jókat edzeni. Jókat kajálni is :S. A vágyam a további fogyás volt, cselekedetben pedig a szinten tartás valósult meg. Ha ez lett volna a cél, akkor most megveregethetném a vállam, de nem erről volt szó. 
Az életmódváltás sikerült, ezt mindenképpen sikeresnek érzem, mert már tudok megálljt parancsolni, tudok egészségesen kajálni, tudatosan is. Ahhoz, hogy  további testzsír csökkentést idézzek elő ez nem elég, ahhoz pontosan kiszámolt, nagyon tiszta, nagyon komolyan vett étkezések és megfelelő edzések kellenek, és nem jönnek jól a családi, közös kajálások. 
Sajnos egy kis időre elvesztettem a motivációmat a további fejlődés irányába. Ezt úgy értem az életem úgy alakult, hogy nem a fogyás és testépítés állt az első helyen. Kissé meg is fáradtam az első félév után és sokszor úgy éreztem, mintha megelégedtem volna legbelül a -13 kg-al. Tudatban többet akartam, az elmém tudta, hogy nem ez a cél és kínlódva igyekeztem normálisan kajálni.
 Mondom, az edzésekkel semmi gondom nincs, ebben nem égtem ki. A diétával adódnak problémáim, ugyanis nem csak havi 1-2 napon csúszkáltak be nem ide illő kajácskák (pl. otthoni sütike, házi lekvár, pici ez, pici az.), hanem lassan és alattomosan szinte minden napra kijutott már valamiféleképpen a „jóból”. Mondom mentségemre szóljon, hogy tudtam a határt az adagban, de a gyakoriságban elvesztettem a kontrollt. Ez azt eredményezte, hogy több kalóriát vittem be ismét, tehát nem tartottam a magamnak támasztott szabályt. Egyszóval komoly változtatásokat kell kiviteleznem, ha újra vissza akarok állni a „pályára”.
 Én nem tudom sok más sorstársam, hogy birkózik meg ezzel, az is lehet, hogy lazábban veszik ezt és szóra sem méltatják az ilyesmit, vagy egész egyszerűen hosszú, igen hosszú ideig bírják a szigorú diétát. Nem akarok máson szálkát keresni, csak szeretném látni, hogy egyedül én vagyok tróger, vagy ez bejátszik mindenkinél…? 
Rossz érzés volt mérekeznem, de csak azért, mert tudtam, hogy amit itt megfogadtam magamnak előtettek, azt ismét nem fogom hozni, de még a töredékét sem. 

Nos ez a kajálásos téma meghozta gyümölcsét: az edzések hatásosak voltak, komolyan elkezdődött az izmok növekedése, erősödése, csak mindez szépen a megmaradt kicsiny zsírpárnácska alá. Lássuk akkor ez mit is eredményez:


MÉRÉS
2012. szeptember 2.
2012. november 5.
változás
Testsúly
55,1 kg
55,6 kg
+0,5 kg
kar
27 cm
27,5 cm
+ 0,5 cm
mell
91 cm
93 cm
+ 2 cm
derék
68,5 cm
69,5 cm
+ 1 cm
csípő
83 cm
85,5 cm
+ 2,5 cm
comb
52,5 cm
53 cm
+ 0,5 cm
vádli
36, 5 cm
36,5 cm
-
  

Elindult a formálódás, de semmiképen nem szeretnék testzsírban gyarapodni.


2012. november 3-án készült képek








Nos azt mindenképpen megállapíthatom, ismét, hogy ez az egész egy nagyon komoly munka, belül is és a testépítés egy művészet kérem szépen:)))


 A cigaretta letétele sikeres, nem szívtam egy slukkot sem és ez így is marad. Nagyon jó érzés nem dohányosnak lenni. Jobb a közérzetem, egyre kevesebbet köhögök, jobb a teljesítményem is. Nem esz meg az ideg, ha nem tudok rágyújtani, nem kell feszültségben élnem, nincs bűntudatom és végül nem szégyenkezem a szagom miatt és egyáltalán amiatt, hogy függő vagyok. Káprázatosan jó dolog ez! Egyébként nem kajálok helyette, nincsenek pótcselekvések sem. Túl  vagyok pár nehéz héten, elég sok kísértő helyzeten, de megálltam és büszke vagyok magamra. Mindig szentelek majd pár sort ennek, hogy megmutathassam, lehet élni cigi nélkül szabadon, főletlenül és nyomasztó érzés nélkül, meghízás nélkül:)) Biztosan lesznek még napok, pillanatok, mikor csábítana 1 szál, ugyanis aki egyszer cigizett és függő volt, az még akár 10 év elteltével is megkívánhat egy szálat. A Csapda viszont abban rejlik, ha azt hisszük 1 száltól még nem szokunk vissza...én akár egy slukktól is képes lennék újra függővé válni. Szakemberek szerint más is és a dohányzástól való függőséget bagatellizálják el a leginkább, illetve itt van a legnagyobb agymosás. Leszek én még nehéz helyzetben, de akkorába nem akarom magam sodorni mint voltam:).

Az élet nem könnyebb és nincs kevesebb stressz a mindennapokban sem, de a cigi ezt úgysem oldja meg. A sport életmentő és szeretteimmel való együttlét. Kell  is mert reggel sokszor nyomasztó az idő is:))tudjátok..csuromvizesen beérni munkába, folyton esik:) a rollert meg nincs kedvem letenni:)

A sportban van a legnagyobb kitartásom, ez éltet a szürke hétköznapokban. A saját edzéseimet át fogom alakítani, lassan újra rend lesz az életemben és precízen ki fogom tudni alakítani az új edzéstervet. November első hetében még lesz vizsgám, emiatt este kell tanulnom, kicsit ismét át kell szervezni az edzéseket a hajnali órákra. Egyébként októberben a héten többször is hajnalban keltem edzeni, mert egyébként más lehetőségem nem lett volna. 

Egy idő után átállt a szervezetem, de a kezdet nem volt könnyűJ első sorban nem bírtam, aztán rájöttem, hogy egy-két falat szénhidrát segít, ad a egy kis löketet.


Októberben így alakult az edzés:
 
A szabadban történő futásomról annyit azért mesélnék, hogy lecsökkent, engem a futópadra kényszerít az eső, nincs vízálló ruházatom, még egy széldzsekim sem, a cipőmet meg lassan lehet szépen lecserélni:( egyszer nekimentem az esős időnek, vagányan és 15 perc alatt csámcsogott a cipőm, meg átázott a több réteg ruhám, lényegében ezután visszafordultam:(. Nem volt kedvem kivonni magam a forgalomból 1-2 hétre. Jó időben tehát és ha tervben volt egyébként is, kimentem a szabadba futni, lépcsőzni és hihetetlenül jól esett.

Cardio-intervall edzések: Futás-lépcsőzés, heti 2-3: legtöbbször futógépen, de szabadban is 3 alkalommal. emelkedőn, átlag 10 km/h. sebességgel alkalmanként 20-30 percet és 5-10 perc lépcsőzéssel kiegészítve.
Alakformálás: Kondi-köredzések: 3X egy héten (alsó-felső test és egésztestet dolgozó)
Kiegészítő edzések: alakformáló óra, főként funkcionális tréning, úszás

A hónap legnagyobb híre, hogy sikerült bejutnom a TF által indított Testépítő és fitnesz edző képzésre:))) hurráááá, így a hónapban már beiratkoztam. Hihetetlenül örülök/örültem. Beindultak a folyamatok. Hatalmas lelkesedés van bennem, akarok sok új és jó dolgot tanulni és magamon keresztül szeretnék minél több embert változtatásra serkenteni:)) 

A képzés 1 éves, dolgozom mellette, tehát távoktatásban zajlik. A téma mélyére fogom magam ásni és kiképzem magam, fejben és testben egyaránt.

 Erőt, kitartást kívánok az előtettek álló csatákhoz!

Never back down!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon csinos vagy! :)
    Az adataidat olvasva pedig megint rá kellett döbbennem, hogy milyen "combos" vagyok. :S

    Hihetetlen, hogy milyen sokféleképpen tud eloszlani a súly az emberen! Milyen sokféle alak és alkat létezik.

    8,5 kilóval könnyebb vagyok, de nem hinném, hogy előrébb tartanék, mint te (158 cm).
    Rajtam kizárólag alulra koncentrálódik a felesleg, felül pedig nincs semmi (mell se sok).

    Vékony lábam pedig sose lesz.
    58 kilósan 62-es combom volt, és most is csak 53, miközben felül már csak a képzelet segít.

    kar 24,5
    mell 78
    derék 62
    csípő 88
    comb 53
    vádli 33
    158 cm / 47 kg (58-ról indultam)

    Irigylem az alkatodat. :) Megmarad a melled, miközben alulról is fogysz.
    Mindenkinek az kell, ami a másé?
    Vagy csak én vagyok ilyen...
    Lehet, be kellene iratkoznom vmi önbizalom tréningre, mert a fogyás önmagában nem segített.

    Ne haragudj.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. SZia! :)

      akkor Te ezek szerint főként endomorf alkat vagy és azon belül meg körte a formád:) sokáig nagyon tetszettek az körték egyébként:)mert olyan jó vékonyak felül, alul meg ott van a kerekded forma, fenékben. Nah nekem meg fenékre lehet "gyúrni" izmot felrakni, onnan gyorsan lekúszik minden:) mellben mindig erős voltam..aminek nem örültem, de 26 évesen már illett elfogadnom:))szerintem Te is nagyon csinos lehetsz, hiszen a magasságodhoz a 48 kg nagyon jó. Igen sokszor egyébként a fogyás ütemével nem jön az önbizalom növekedés, vagy nem követi olyan ütemben. Idő kell. Én például mostanáig féltem elajándékozni a nagy méretű ruháimat, de most jutottam el arra a szintre, hogy soha többé nem lesz rájuk szükségem már:)
      Bízz magadban. Örülj az eredményeknek:) és egyébként felsőtestet erősíteni lehet ám:))SOk sikert:))

      Norcsi

      Törlés
  2. Köszönöm a biztatást! :)
    Nem mindig vagyok azért ennyire elkámpicsorodva, csak most valahogy kibukott belőlem.
    A súlyommal már meg vagyok elégedve, július óta tartom annak ellenére, hogy a térdem lesérült, ezért a futással felhagytam, csak gyalogolok és itthon súlyzózom. Már "csak" a formálódás a cél.
    A ruháimat én még nem ajándékoztam el. :) Leszek egyszer terhes alapon csak felpakoltam a szekrény tetejére egy jó nagy bőröndbe. Remélem, tényleg csak akkor veszem elő őket.
    Neked is sok sikert és kitartást! ;) A blogod pedig nagyon inspiráló, gratulálok hozzá.

    J.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát igen..az otthoni súlyzózással nehéz a formálódás..az alakulás, de nem lehetetlen csak nagyon jó felszerelés és nagyon komoly gyakorlatok kellenek hozzá.
      Jah a ruhákra én is "terhes is leszek" alapon gondoltam legelőször, aztán rájöttem, hogy az még odébb van és inkább elajándékozom majd őket.
      Én is köszönöm a kedves szavakat, remélem idővel még jobban használható felületté válik a blog:)
      Norcsi

      Törlés