2012. április 28., szombat

HomeMade:) 1 tál ételek

Ezt a  bejegyzés sorozatot mindenkinek ajánlom, aki szeret sütni-főzni és keresi a teljes értékű, finom, egészséges ételeket. Amint az már mondottam, nagyon fontos számomra, hogy az étel amit elfogyasztok az alapvetően élvezettel párosuljon, mindamellett, hogy jót tesz a szervezetemnek és beépíthetem a tudatos, egészséges táplálkozásomba. 
Néha a kevesebb több elven, nem is ragoznám túl, az általam ezidáig elkészített ételekből egy kis csokrot,  különösebb magyarázat nélkül osztanám meg veletek.

A főzés során igyekszem  a lehető legkevesebb olajat (főként oliva) használni, ahol kellett liszt ott a zabpehelylisztet használtam, vagy dia-well liszttel kevertem be, panírozásnál a búzakorpa használatos zsemlemorzsa helyett. Amit csak lehet párolok, és semmilyen ételízesítőt, vagy kész terméket ( bolognai, milánói alap stb.) nem használok, mindent magam készítek és sok fűszert használok.

Sajnos nem kapcsoltam időben és nem fotóztam le mindent amit elkészítettem, de bővítem majd a kínálatot. Az alábbiakat fotóztam le az elmúlt hónapokban, nem vagyok egy fotóművész hozzáteszem..:)
Ha szeretnétek elkérni valamely étel receptjét, ne habozzatok írni nekem:) szívesen megírom bárkinek:)
pepuptalk@gmail.com

Fogadjátok szeretettel:

 1 tál ételek
Tk=teljes kiőrlésű
Mindig is ki szerettem volna próbálni, egyik kedvenc: töltött paprika, gerslivel, sovány darált húsból, tartósítószer és cukor mentes parilé, hozzáadott cukor nélkül, édesítőszer használatával
virslis tojásrántotta (2 tojás, sok tej egy evőkanál zabpehelyliszt, fűszerek) friss salátaágyon
pulykamell+saláta
lecsós csirke burglurral
tojásos burglur+fejessaláta
lencsesaláta, pirított pulykamell falatokkal
Grill hús, sali, főtt újburi
kevés oliván pirított padlizsán karikák, kapros, metélőhagymás, kefírmártással
lecsós csirkemell, barnarizs
natúr karaj, főtt burgonya (1,5), meggyszósz (zsírszegény joghurttal és kevés zabpehelyliszttel sűrítve., édesítőszerrel)
Nyári Almás-hagymás sült máj(ízesítve, bors, szerecsendió, végén pici tengeri só)
Pangasius halfilé, cukkinivel, paradicsommal, paprikával  sütőzacskóban sütve
Húsgolyók, zsemle és kenyér nélkül, barna rizs, és citrommártás
Pikáns töltött cukkini

Majoránnás sült csirkecomb, répapürével
Házi bolognai (minden alapanyag, tartósítómentes, zsírszegény), durum spagettivel, light mozzarellával
Home-made Falafel, zöldségfasírt, saláta, joghurt öntet
ananászos csirkemell és barna rizs köretként
Provance csirkemell (paradicsompüré, fokhagyma, lilahagyma, provance fűszerkeverék)
pirított csirkemáj és 3 féle light sajtból, almából, lilahagymából sajtsaláta, dióval és joghurtos öntet
Banános csirkemell és jázminrizs

cukkiniropogós(sárgarépa, cukkini, fűszerek, tojás, zabpehelyliszt), paradicsomos rakott cukkini, tk durumbúzából készült tészta


tk durumbúzából készült kagyló tészta, light sajtos, brokkolis pestos:)
búzakorpával és zabpehelyliszttel panírozott rántott párizsi, mediterrán fűszerezésű serpenyős padlizsán körettel
aszalt szilvás csirkemell, répapürével
csirkemáj, házi készítésű nokedli (zabpehelyliszt és dia-well liszt), párolt lila káposzta

búzakorpával panírozott, rántott karfiol, zöldséges kuszkusz
hamis gyros (kísérletezés alatt álló pitával)
kölesfasírt, zöldséges kuszkusz
tk durumbúzából készült spagetti, milánói
Szilvával töltött pulykamell és rizs


Jó étvágyat!

Noir Minator

2 megjegyzés:

  1. nagggyon nagyon jó ötletek !!! :)
    Szereztél egy hűséges olvasót. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Idegen:)

      szívből örülök, igyekszem bővíteni a repertoárt:)))hetente érdemes felnézni:)

      Törlés