2012. december 31., hétfő

My Body Evolution-One years later



Elsuhant egy év…tavaly ilyenkor még csak azon gondolkodtam, le kellene fogynom :) és már a nehezén túl vagyok.
Visszagondolva elég sok mindent le tudtam tenni ebben az évben az asztalra. 

A Kezdetek: 




68 kg

- 8 kg-al :)




Elindultam a fogyásban, elindítottam ezt a blogot, felépítettem napról napra egy új életmódot, újra terveztem a mindennapjaimat.
Rengeteget tanultam, nem csak edzések és étkezések területén, újra vizsgáztam is, újra diák lettem. Újra hinni kezdtem. Letettem a cigit. Úgy alapjaiban véve megváltozott az életem.
Nem a fogyás maga és annak a sikere teszi ezt velem, hanem a mindennapok küzdelmei építenek egyre jobban, napról napra. Egy-egy fárasztó nap, egy fárasztó nyomasztó nap után edzeni kondiban, vagy ami még nehezebb: futni menni utána. Vagy reggel egy kemény nap előtt nagyon korán kelni és edzeni menni. Erőt venni magamon, harcolni minden egyes nap.
Nem igazán szeretek magamról írni, valahogy érződik is a blogon, és próbáltam is egy inkább mások számára hasznos infókkal felvértezett blogot kreálni, nem egy ÉN blogot. Ezek a My Body Evolution bejegyzések, egyébként sem a kedvenceim, képeket készíteni, feltenni úgy, hogy az valahogy nézzen is ki..és írni magamról… kész. 
2012 március-2012 július

 60 kg-al kezdtem el írni ezeket a bejegyzéseket, pedig akkora már lement 8 kg, nagyon örültem már ennek az eredménynek is. EL sem hittem, hogy fel tudtam mutatni ezt az eredményt. Ekkora már mások elismerését is kivívtam :). Ügyesen haladtam is átlag -2 kg fogyással, hónapról hónapra. Szeptember elejére értem el az 55.1 kg-ot aminek hihetetlenül örültem :) November elején 55,6 kg-ot mértem részben megijedtem, mint sokan ilyenkor, de tudtam hogy az edzés-váltás okozta ezt a  változást. A mostani eredmények a következők:


MÉRÉS (magasság 157 cm) januárban mért kezdő súly 68 kg
2012. március
2012. november
2012. december
Testsúly
60 kg
55,6 kg
56,6 kg
Kar
30 cm
27,5 cm
28 cm
Mell
99 cm
93 cm
91,5 cm
Derék
72,5 cm
69,5 cm
70 cm
Csípő
89,5 cm
85,5 cm
84 cm
Comb
55 cm
53 cm
53 cm
Vádli
38,5 cm
36,5 cm
36,5 cm


Centiben tehát nincs különösebb változás az előző hónaphoz képest, ruháim viselése közben egy picit feszesebb a kis méret. A pihenést rögtön észreveszem, tehát következésképpen 1-2 hétre nem igazán engedhetem el magam. Ezt csak azért írom le, mert itt egy példa, jó ha tisztában vagyunk azzal milyen gyorsan reagál a szervezetünk a magasabb kalória bevitelre, a lazítás időszakra, ünnepekre stb. Amit kemény munkával hónapok alatt felépítesz, azt bizony 1-2 hét alatt igen könnyű lehet rombolni.

Az Edzések:
Kezdetek:
2 x kondi (alsó-felső test), heti 1x alakforma és v. zumba, heti 2-3x futás, úszás, lépcsőzés (heti átlag 5-6 edzés)

6 hónap után, növeltem a kondis edzések számát, csökkentettem a futást, úszást, a zumbát nem szándékosan elhagytam.

Novembertől, teljesen új edzéstervet állítottam össze. Íme egy minta hét:
Hétfő
Kedd
Szerda
Csütörtök
Péntek
Szombat
Vasárnap
Alakformáló óra
pihenő
25 perc futás, futópadon
Hát-bicepsz- teljes láb
25 p futás futópad
Mell-tricepsz-has
40 perc futás
Váll-vádli- állóképesség növelő edzés
25 p futás
Törzs-has -teljes láb
pihenő

Nagyon megszerettem ezt az edzéstervet. Most nincs külön futónap, a futást az edzés bemelegítésére használom. Futópadon nem is lehet igazán futni, szerintem. Próbálom ebből is a maximumot kihozni, de tényleg közelébe sem érhet a természetes közegben történő futásnak.  Erre az edzésre 1 hónap alatt rögtön reagált a testem.
Az utóbbi pár hónapban kg-ban nem fejlődtem tehát lefelé, sőt az új edzésterv után, az izomzatom kezdett alakulni rohamosan. Kg-ban egy hónap alatt több lettem. +1 kg-al. Centiben nagyon nem változtam, de minden izomzatom kemény volt mint a beton.
2012 december 7.

 A diéta szinten tartó volt csupán. Aztán vagy a munka vagy nem tudom már mitől a bal csuklóm az ujjaim kikészültek és lassan egy egész hónapja nem csinálok súlyzós edzést. Csak saját testsúllyal dolgozom, futok, úszok, meg sétálok, nyújtok. Rendkívül gyorsan tudom az izmaimat fejleszteni, ezt már tudom. Sajnos, ebben most meg kell állnom. Funkcionális edzésekre vagyok képes és azt is úgy, hogy a kezemet a lehető legkevésbé kelljen bekapcsolni a feladatba. Pl. az is kellemetlen, hogy most gépelek. Támaszkodni nem tudok a kezemen.
Most az ünnepek alatt kicsit pihenek, szinten tartani próbálok, de tuti fel fog szaladni egy kg:) sok cukrosat eszem, meg nem tudok olyan intenzitással sportolni. Abban reménykedem, hogy helyrejön a kezem január elejére és akkor újra ringbe szállhatok. Mivel sokat gépelek a munkám során, nem mertem erőltetni a kezem, illetve nem hiányozhatok a munkából sem.

Tervek:
Örülök, hogy nagyon gyorsan fejlődik az izomzatom, mert januártól újra zsírtalanítás lesz az elsődleges cél. Erre 2-3 hónapot állítok a rendelkezésemre. 50-52 kg elérése után nem célom a további fogyás. Nem szeretnék ugyanis izomzatból leadni többet. Biztos vagyok benne, hogy abból is fogok veszíteni, de törekedni fogok az optimális étrend követéséhez, és heti 0.5 kg-nál nem szeretnék többet fogyni. A 3 hónap megkezdése előtt böjtölni fogok 4 napig. Ez főleg lé böjt lesz, esetleg gyümölcs v. rizs jöhet szóba. Fizikális értelemben méregtelenítésre alkalmas, egy jól betartott étrend is jó méregtelenítés, de egy olyan dózisú negatív étrend okozta károkat mint az ünnepek, ezzel hozom helyre.

A másik dolog, aminek nagyon, szívből örülök és szintén hatalmas munkával jár, olykor keserves de legtöbbször örömteli, áldásos érzés, hogy végre nem dohányzom. 5 hónapja álltam át a nem dohányos csapatba. és őszintén mondom sokkal jobb itt játszani! Itt egy jó könyv segítségül:( http://users.atw.hu/freeware/tmp/577144146.pdf)
Tudom, hogy sokan Új évi fogadalom szerűen próbálják majd letenni a bagót, de én szívből javaslom előtte ezt elolvasni, hogy tartós, v. sikeres legyen a leszokás:). Persze több kell mint egy könyv, de ez is egy eszköz, akart és elszántság is kell!!! Ugyanez a fogyás elhatározása esetén  is érvényes!

Aztán mi van még itt áh megvan:) már elkezdtem a tanulmányaimat egy 1 éves, OKJ-s képzésen a TF-en, Testépítő és fitnesz edző szakon. Szélesíthetem a látóköröm és bővíthetem a már meglévő tudást:) 
A tananyagon kívül is van mit tanulni:))

Egy kis szerencsével és ha az Isten is úgy akarja a szűkebb ismerős körömön kívül is segíthetek majd az embereknek. Mindez rajtam is múlik. Igyekszem mindent beletenni, amit tudok:)


a kezdetek


A Blogomat egyre többen megismerték:) 4136-an nézték meg március óta az oldalamat:) Néhányan már a rendszeresen olvasóim körébe is tartoznak:) A legnézettebb bejegyzéseim a Body Evolution összegzések lettek. Én hálás vagyok ezért a számért  és nagyon örülök a hozzászólásoknak, face-en a kedves, elismerő és biztató szavaknak! Mindenkinek köszönöm a figyelmet!


Kívánok nektek nagyon sikeres, örömteli edzésekkel, új lehetőségekkel áldott, boldog új évet!!!!

 

Ezzel a gondolattal buzdítok mindenkit, hogy merjen belevágni az edzésbe és ne féljen a diétától sem, minden testalkatból ki lehet hozni a maximumot:) és ne feledjétek az egészségetek a legfontosabb a többi a külsőség már csak hab a tortán. Az erő, a fittség érzése, a boldogság hormonok felszabadulása, az önbizalom visszaállása, mind-mind fontosabb mint egy "jobb kép a face-re":))))

örök mottóm

Tele vagyok energiával:))) a saját átalakító show még folytatódik!

Valósítsátok meg az Új Évi fogadalmaitokat! Tegyétek meg amit kell!!!!!

Rocky Motivációs üzenete




2 megjegyzés:

  1. A szemem előtt szabadultál meg a kilóktól. Mindannyian ámulva tapasztaltuk, mire vagy képes. Örülök, hogy a saját példámat megismertetve veled hozzájárulhattam a dohányzás abbahagyásához. Nagyon jó érzés, hogy itt látom dokumentálva az elért sikereidet és biztos vagyok benne, hogy a személyes példád lesz a döntő, amikor majd Téged választanak instruktoruknak a fogyni vágyók. Szeretettel és tisztelettel: Juli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Juli!

      Igen a saját élmények, tapasztalatok átadása nagyon fontos és jó ha képesek vagyunk átadni azokat. Íme, akkor és ahogy meséltél a cigiről való leszokásról, az mintha nekem szólt volna, célzottan:) A Te szeretetteljes ízben elmondott történeted sokat jelentett nekem. Hiányoztok:D régi zumbás kis csapat:)Sok puszi!

      Törlés