2012. május 20., vasárnap

1,5 month left..to part one

1,5 Month Left..

Az egész történet, December vége óta zajlik, sokan csak Március végétől látják a folyamatot, ekkor indult a blog. Azt érzetem egy ideje, hogy egésznek semmi értelme, ha nem tűzök ki magam elé célokat, a csillagokról most nem beszélnék, az elérhetőbb, közeli terveket megosztanám most veletek:
Ugye az Áprilist 58 kg-al zártam, említettem, hogy akkor tartottam -10 kg-nál, és formálódtam is rengeteget!
Ha koncepciót akarok, akkor azt kell mondanom, hogy lassan, június végére 6 hónap, azaz fél év telt el.
Szeretném hát az első szakaszt, a súlyvesztő szakaszt  Június végére befejezni. Én úgy gondolom, hogy szépen, lassan egészségesen, mondhatni megszakadás nélkül, persze sok lemondással az elején, okosan adtam le a tízest. Az utolsó kilók leadása a legnehezebb, ezt már mondtam. Nem tudom belőni egyelőre, hogy mi lenne az ideális testsúlyom, talán 50-53 kg, de arra emlékszem, hogy 51-52 kg, az, amikor nem voltam gebe, sem felesleg nem volt rajtam.
Nekem hangsúlyos célom, hogy megerősítsem a szervezetemet, hogy megerősödjek, hogy tegyek az egészségemért, rendbe jöjjön a hátam és mindezt átadjam másoknak is..ez utóbbi miatt jött a blog. DE nem lehet itt egy helyben toporogni mint a szaró galamb!
Egyre többen kérdezték „mi a titkom?” és bár elkövettem a hibát, hogy 2 percben lehadartam, már nem teszem. Mindenkinek megadom a lehetőséget, hogy itt rálátást nyerjen a "Titokra", ami ugye nem az senki előtt, vagy ha az illető személyesen kérdezi, mert nem tudja hogy blogolok, akkor szólok finoman, hogy majd ha nem egy percem lesz elmondom:)

NAh az intrót lezavartam, amint azt említettem, viszem majd tovább az edzéseimmel a Mozgással foglalkozó szakaszt, így kerültünk most ide. Egy jó ideje(2 hónap) váltottam edzéstervet. Ezt teljesen magamnak alakítottam ki. Több okom van arra, hogy nem kértem edzéstervet, itt van néhány:
1.       nincs rá több ezer forintom
2.       volt annyi tapasztalatom, hogy egyedül bele merjek fogni
3.       van sporttal kapcsolatos előéletem, bőven!
4.    a környezetemben vannak emberek, akiktől nem félek segítséget, tanácsot kérni és utána olvasni a nekem szükséges dolgoknak.
nNem mellesleg, túl sok idióta edzővel találkoztam manapság és na nekem azok nem lesznek a mintaképeim sőt!!inkább nem gyújtanám fel őket!
Mark Vella: Fitneszanatómia nőknek c. könyvéből


Az alábbi edzésterv az én testalkatomra készült el, magam állítottam össze, ettől a kombinációtól formálódást, fogyást kaptam és izmok épülnek fel, formálódást tapasztaltam a testem minden területén. Említettem, hogy én mezomorf és homokóra alkat vagyok, de még az ugyanilyen testalkatú lányok se utánozzák le egy az egyben ezt a programot. Egyet állíthatok, hogy mind a súlyzós, mind az aerob edzések jót tesznek bármilyen testalkatú embernek, de  az hogyan és milyen arányban szerepel egy- egy embernél, az sehol nincs leírva, kőbe vésve. Mindent magadra kell szabni, soha ne utánozz le egy az egyben semmilyen edzéstervet!

A cél tehát, június végére 51-53 kg elérése, ezután már a szobrászkodás jönJ és a súlytartás, ebben a szakaszban már nem a fogyással akarok foglalkozni, hanem keményen az izom építésre, formálódásra törekszem majd. A mostani szakasz súlyzós edzései is ezt készítik elő, illetve sokat segítenek a fogyásban is. 
A KONDIS EDZÉSEK:Minden súlyzós edzésnél, az egész testemet mozgatom át, több sorozatban, köredzés formájában. Konkrétan azt jelenti, hogy egy edzés alkalmával két "pályát" állítok fel magamnak, amelyen 4-5 X megyek végig, a gyakorlatokat, pedig egyenként ugyanolyan ismétlésszámmal  végzem el (10-15).
Példa:
Egy pályát kb. 6 gyakorlatból rakok össze. pl.vállra oldalemelés, mellből nyomás, evezés, guggolás,  hasazás stb..és ezeket  ismétlem 5x.
1 pályán kb. 30 perc alatt végzek, de úgy, hogy remeg minden porcikám a végére. Aztán jön egy másik pálya, más izomcsoportokkal pl tricepsz, bicepsz, kitörések stb..egy edzés 1 órára van betervezve, mindig emelem a súlyt egy kicsit, hogy az eredmény ne maradjon el, tehát minden  izomcsoport a pálya befejezése után mindig tökéletesen le legyen fárasztva.
!Az alap!!!  alapos bemelegítés(dinamikus, aktív nyújtás) és minidig van nyújtás (statikus) a végén, NEM SZÉGYEN, csak HASZNOS!!!
sokan szarnak rá, de TE SOHA NE TEDD!!!

Edzésterv Május (heti 5 edzés-2 pihenőnap)
HÉTFŐ
KEDD
SZERDA
CSÜTÖRTÖK
PÉNTEK
SZOMBAT
VASÁRNAP
Kondi (kézi,súlyzók)+ugrókötél
pihi, stretching
Futás
Zumba
Kondi (gépekkel)+30 perc infraszauna
pihi, vagy úszás 25 perc (hát ,mell,+ gőz jacuzzi)
Futás
egész alakos köredzés, 1 kör végén mindig ugrókötelezés, össz:1óra

35-40 perc
1 óra
egész alakos köredzés, össz:1 óra

35-40 perc


min:5,5- max: 6 km



5,5-6 km
Kondis napokról még:

Nekem teszik mind a  szabad súlyokkal, mind a gépekkel történő kondis edzés. A vélemények erősen megoszlanak, de érvek vannak mindkettő mellett. Nekem úgy adódott, hogy találtam két edzőtermet, amelyek a legszimpatikusabbak számomra, az egyik helyen az egyiket a kézi súlyzós edzéseket csinálom a másik helyen nagyon modern gépek vannak, így ott a gépekkel dolgozom, mert tényleg nagyon jók, kézi súlyzók meg annyira nincsenek.
Gondolkodtam: semmi értelme egész pontosan megírnom, hogy mely kondis napon miken edzek és milyen gyakorlatokat csinálok. Neked bizonyára úgyis más kell! Én nem vagyok (egyelőreJ) edző, sem személyi sem semmilyen, így nem fogok itt konkrét edzésterveket írogatni. Néhány jó gyakorlatot azért megmutatok, de csak mint a tapasztalataim  megosztásáról van itt szó.
TESTLEENGEDÉS
TÖRZSEMELÉS


SAROKÉRINTÉS TÉRDELÉSBEN






OLDALEMELÉS SÚLYZÓVAL
FELHÚZÁS









Ajánlott...irodalom:))


A futás: Nos ez evidens, hogy szabadban történik, így a leghasznosabb. Növeli az állóképességem, tele leszek energiával, boldogságérzést ad, jobb mint egy tábla csoki, nagyon gyorsan fogyaszt, rendkívül jól lehet fejleszteni. Futásról bővebben itt:
http://pepuptalk.blogspot.com/2012/05/fuss-ha-kedves-az-eleted.html

A zumba, az a ráadás, mert ez aerobic jellegű főként, és még tánc is, amit én meg spec. imádokJ ez az egy edzésem van, amit csoportban csinálok és tényleg nagyon élvezek, felszabadít és vigyorgok mint a mérgezett egér utánaJ

Tényleg akarom tartani a heti 2 pihenőnapot! Igyekszem, mert egész egyszerűen muszáj pihentetni az izmaidat, kötelező, hogy fejlődni tudjon és egyben ki tudja fejteni az edzés a hatását. Az izom nem akkor épül, mikor edzel, és nem akkor fogysz, mikor futsz, hanem amikor pihen, pihensz. Szóval amiért ennyi edzésem van a héten az főként a kalória deficit növelése miatt van. Meg alig bírom ki a pihenőnapokat..hiányzik a mozgás.

A napi 40 perc rollerezés megvan, már meg sem kottyan, ezt már nem is tudom beleszámolni az edzésbe, megszokta a szervezetem.

Utsó gondolat: A változatosságra törekvést ajánlom mindenkinek! Ne csináld egyhangúan az edzésed, mindig fejleszd, lépj tovább egy szintet, kombináld, bolondítsd meg, bármit is csinálsz, mert a fizikum, a test gyorsan megszokja és nem lesz olyan hatása mint az első pár héten, vagy egy hónap után!
"Július 29. vissza kell nyernem a régi formámat, a sok üléstől elsatnyult a testem, túl sokáig hanyagoltam.De mostantól minden reggel 50 fekvőtámaszt csinálok és 50 felhúzódzkodást.Semmi gyógyszer, semmi ócska kaja, semmi egészség rombolás. Mostantól teljes megszervezettség következik. Minden izmom feszes lesz.":D:DDD

1 megjegyzés:

  1. Köszönjük, hogy megosztottad ezeket az infókat velünk, nagyon hasznosak, sok kérdésemre választ kaptam.

    VálaszTörlés