2012. április 12., csütörtök

„Mindennapi mozgásunkat add meg nekünk ma!”


Szívemnek egyik legkedvesebb témájába kezdek: SPORT, amely nélkülözhetetlen eleme az életmódváltásnak, a napi szintű mozgás alapvető kulcsa az egészségmegőrzésnek!
Mindenhonnan ez folyik, így senki nem kérdőjelezheti meg, hogy van-e valóságtartalma. Azt sem, hogy nincsen szép és egészséges fogyás , edzések, sport nélkül!
 NAGY TÉMÁBA vágom a fejszém....mert a  téma bőséges, így erről szintén több részletben írnék.

Hogyan kezd el? Hogyan mozogj naponta? Mennyit edz és hogyan? Milyen sportot válasz? Hogyan fejleszd magad, ha már sportolsz? Hogyan sportolj, ha nincs pénzed kondi bérletre? Hogyan sportolj, ha nincs elég időd? Mit tegyél, ha mozgásszervi betegségeid, sérüléseid vannak/voltak? Milyen eszközök szükségesek az edzéshez? Mi a célod az edzéssel?
sok a kérdés… és igen sok az amit ide le sem írtam…a kérdésekre márpedig választ kell találni mindenkor..

Következzék egy kis történeti áttekintés a sporttal való kapcsolatomról:
-Gyermekkorom óta sportolok, édesanyámmal egész pici koromtól aerobikoztam, mivel ő az adott településen órákat tartott felnőttek, fiatalok részére. Imádtam, futni jártunk együtt a szabadba és rengeteget túráztunk. Idilli kezdet volt a sportolás megkedveléséhez.
Édesanyám velem egy magas és még máig bomba nő, a nővéremként azonosítják beJ idegenek.
„fénykorában", amikor az órákat tartotta és még utána is sokáig, hihetetlen irigylésre méltó alakja volt/van, olyan izmokkal, hogy beszarsz! Akkor most itt hozzáteszem, hogy nem ! nem járt konditerembe, csak egy-két hónapig mentünk le sok évvel később egy ház alagsorának gépeihez… Hogyan sportolj, ha nincs pénzed kondi bérletre? tehát erre a kérdésre igenis van válasz és nem is eredménytelen. Ha igény van rá, szívesen váltok bárkivel eszmecserét erről és akár írhatok erről egy külön bejegyzést is azok számára akiknek szükségük van erre.
Tényleg szívből vallom azt, hogy nem kell 10 ezreket elverni egy hónapban arra, hogy életmódot válts, mert ha így lenne, csak a tehetősebb réteg lenne szép…ezt meg ugye azért senki sem hiszi?

-Serdülők gyakori gerinc problémáival nekem is szembesülnöm kellett, majdnem fűzőt hordtam, mert gerincferdülésem volt/van (utólag bánom, hogy még pont, hogy nem kellett!) tesi alól felmentés (előtte emelt óraszámú tesi tagozat) helyette úszás és gerinctorna heti  2-4 alkalom. Faszán be lettem paráztatva, így mást nem is mertem..gyógyultam, sokat javult a gerincem. aztán az úszást leszámítva a kezelésem abba is maradt… egyre kevesebb sport.. majd szinte csak aerobic hébe-hóba..3 hónapig igen-utána semmi(vizsgák, meló, és a kombója évekig) és igy tovább…


-Kb. fél évig heti 2 alkalommal, a  nem kevés testsúlyommal Shotokan Karatéra jártamJ (van itt ész érted..semmi edzés után rögtön csapjunk a lecsóba)
Fight for life...

 A szívem meg a szervezetem ezt a típusú kemény edzést eddig bírta..aztán még a meló miatt sem jutottam el az edzésekre. Abba kellett hagynom a sárga övnél.( de messzire is jutottam háhá)
Ellustultam, de mocorgott bennem a tapasztalat, hogy az aerobic jó.. de mivel anyum már nem volt előttem és nem motivált napi szinten, szaros DVD-be kapaszkodtam..amiket sem, hogy tervszerűen, de még rendszeresen sem csináltam. A gyakorlatokat helyesen tudtam végrehajtani..még az a szerencse, sérülésem nem volt és mindig becsületesen végigcsináltam.
 Az utóbbi idők:
-Több mint fél évig  a céges All You Can kártyámmal /http://allyoucanmove.hu//, változatosan és többé-kevésbé rendszeresen jártam sportolni. Semmi tematika, terv nem volt csak minél több mindent kipróbálni és egyáltalán mozogni.
Voltam step aerobikon, kondiba, zumbázni, úszni, gerinc  jógán, pilatesen stb.. és még egy-két órára elnéztem..heti 1-2-3 alkalommal, tényleg kb. ez semmire sem volt jó… max. nem voltam annyira fáradt az ülő munkától.. meg kibírta a gerincem a nagy semmittevést. 
-Aztán már tavaly nyáron jött a roller őrületem, keményen erősíti a lábat, csípőt, feneket. Ha valaki esetleg nem hinne nekem odaadom  a rollerem egy két napra.. megnézheti magát..milyen intenzív munka..
Nah..szal munkába járós eszközömmé vált, imádom, gyakorlatilag ez nekem napi 40 perc intenzív mozgás. (télre meg le kell rakni, így maradt a büdös BKV vagy gyaloglás)

Az elmúlt 3 hónap :
Januártól elsőként a rendszeresség volt a fő cél. heti 3-ról heti 4 edzés majd 5 edzés..,hogy mi???? hát fogalmam nem volt: így ezek lettek:

Úszás (heti 1-mell-hát)
Nem a szó szoros értelemben vett:Zumba-nem licimicis(azt ismerem), hanem komoly férfitól, komoly edzés(1 óra)
Futás (kezdetben Január-Február konditeremben, futópad, majd ki a szabadba)30-40-majd 60 percek
Bevallok mindent így ezt is..Tracy Anderson alakformáló dvd-re edzettem itthon, egyébként a karmunka nem rossz..

és végül de nem utolsó sorban, vagy itthon, vagy konditeremben súlyzós edzések(1 óra)



Ezek vannak.. mára igyekeztem rendszerezni ezt a sok mindent, koncepciót felállítani. Elolvastam egy halom infót, sok jó tanácsot fogadtam el és valóban el kezdett érdekelni a téma aprólékos szinten is!!! Folyamatosan képzem magam a témában és nem hagyom magam leküzdeni az esetlegesen időközönként felmerülő gernic fájdalmaimnak. Egyre jobban vagyok, kevesebb túlsúly, több lendület, új célok, új eredmények, kevesebb fájdalom..NINCs lustaság, nem tudok sport nélkül élni!.............................
Hogyan edzek, hogyan váltottam? Milyen alapelvek mentén... erről kicsit később...ezzel folytatom.....

Sporttársi üdvözlettel:

Norcsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése